Efektiivse õppekeskkonna kujundamine koolieelses lasteasutuses

Programm kujutab endast tsüklit, mis koosneb spetsiaalselt koolieelsete lasteasutuste pedagoogidele väljaarendatud seminaridest. Täistsükkel koosneb 5 õppemoodulist. Antud seminaride eesmärkideks on tutvustada kuulajatele perekonna talitlemise reegleid ja seaduspärasusi süsteemse perekondliku psühholoogia vaatenurgast, eelkooliealise lapse sotsiaal-psühholoogilise arengu iseärasusi ning süsteemse-fenomenoloogilist lähenemist koolieelsete õppeasutuste töötajate nõustamisel küsimutes, mis tekivad neil professionaalse tegevuse käigus.

I moodul „Perekond süsteemse perekondliku psühholoogia vaatenurgast“

  • Perekond ja seadused, mille järgi ta elab.
  • Vanemate ja laste vahelised suhted.
  • Eriteemad vanemate ja laste vaheliste suhete alal.
  • Lapsendamine. Lapse päritolust vaikimine.
  • Laps, kes sündis väljapool abielut.
  • Hierarhiline kord perekonnas.
  • Vanemate ja laste vahelise korra rikkumine ja selle tagajärjed.
  • Isa ja ema omaks võtmine.

Kestvus: 4 ak. tundi

II moodul „Eelkooliealise lapse sotsiaal-psühholoogilise arengu iseärasused“

  • Põhilised vanuselised ülesanded.
  • Ümbruskonna tähtsus.
  • Vanemate ja lasteaia pedagoogide vaheliste suhete iseärasused.
  • Laste tüpoloogilsed erinevused ja motivatsiooni iseärasused.
  • Lapse arengu iseärasused seoses põhiliste vanuseliste konfliktide lahendamisega.
  • Kasvatamise mitteproduktiivsed stiilid.
  • Progressiivse arengu tulemus: energia ja elurõõmsus, iseseisvus.

Kestvus: 4 ak. tundi

III moodul „Kolmik "perekond – laps - lasteaed" süsteemse perekonnapsühholoogia vaatenurgast“

  • Kuidas perekond mõjutab lapse käitumist lasteaias.
  • Vanematega kontakt.
  • Lahutatud vanemate lastega suhete iseärasused: kasvataja roll – lapse käitumise korrektsiooni võimalused ja piirid.
  • Laps ja perekond, millest ta tuleb välja.

Kestvus: 4 ak. tundi

IV moodul „Süsteemse-fenomenoloogilise lähenemise rakendamine koolieelsete õppeasutuste töötajate nõustamisel küsimutes, mis tekivad neil professionaalse tegevuse käigus või supervisioon pedagoogidele“.

  • Pedagoogi isiksus ja tema mõju.
  • Pedagoog ja tema perekond.
  • Pedagoogi positisioon organisatsiooni suhtes.
  • Pedagoog ja kollektiiv.
  • Süsteemse-fenomenoloogiliste supervisioonide näited pedagoogidele ja vanematele.
  • Süsteemne psühholoogia ja stressiteraapia lasteaia pedagoogidele (praktikumid süsteemsete „paigutuste“ meetodil)

Kestvus: 8 ak. tundi

Õppekavaga on võimalik tutuvuda SIIN.

Õppimine toimub seminari-praktikumi vormis. Praktikatundides saavad kuulajad teada perekondlike paigutuste meetodist, mille rajajaks on B. Hellinger. See on rühmapsühhoteraapia efektiivne meetod, mis võimaldab näitlkult ja lihtsalt näidata probleemi sisu. Meetodi abil saab kiiresti ja täpselt selgitada välja põhjusi, miks inimene on seotud peresuhete teatud süsteemiga. Need peresuhted mõjuvad tema tervist, piiravad tema tegevuste vabadust ja segavad tema isiklkku elu.

KOOLITAJA: Anželika Lensment, PhD, psühholoog - konsultant, Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituudi õppejõud. Ta on üks tuntumaid Eestimaa psühholooge, kes praktiseerib süsteemsete perekondlike paigutuste meetodit alates 2002. aastast.

Seminari lõpetamisel väljastatakse kuulajatele tunnistus õppimise läbimise kohta.

Palume teil teatada oma soovist osaleda programmis tel 5560 5751 või e-postil: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..