Soome keel B1 (120)

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

2. Õppekava nimetus:

Soome keel B1

3. Õppekavarühm:

Keeleõpe

4. Õppe kogumaht:

Õppe kogumaht on 170 ak tundi, millest 120 ak tundi auditoorset õpet ja 50 ak tundi iseseisvat tööd.

5. Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument

6. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused:

Isikud, kelle keeleoskuse tase vastab A2-tasemele ning kes soovivad jätkata soome keele õppimist.

7. Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija omandanud oskuse kõneleda ja kirjutada soome keeles lihtsamaid lauseid ja tekste, saab hakkama suhtlemisega igapäevaelu situatsioonides, omab algteadmisi grammatika valdkonnas.

8. Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

Kuulamine

  • saab aru olulisest infost tuttaval teemal ning igapäevaeluga seotud olulisematest üksikasjadest;

Rääkimine

  • saab hakkama igapäevastes suhtlussituatsioonides endale tuttavatel teemadel;
  • oskab spontaanselt alustada vestlust tuttavatel teemadel (küsimine ja info edastamine, ettepanekute tegemine, arvamuse väljendamine);

Lugemine

  • saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades ning lihtsama sõnastusega tekstides.

Kirjutamine

  • koostab lihtsat seostatud teksti (sh ettekannet) tuttaval või endale huvipakkuval teemal;
  • kirjutab isiklikke kirju ja teateid ning edasi andma uudiseid;

9. Õppesisu:

Üldteemad:

  • Isikuandmed
  • Kodu ja maja ümbruskond, kodukoha tuntumad vaatamisväärsused
  • Kodukoht Eesti (Eesti ja Soome asukoht ja sümboolika, riigikord, tähtpäevad ja kultuuritavad, vaatamisväärsused)
  • Igapäevaelu (töö, vaba aeg)
  • Reisimine (ilm, kohad)
  • Suhted teiste inimestega
  • Tervis (arstiabi, terviseseisund)
  • Haridus (hariduskäik, võõrkeelte õppimine)
  • Toitumine (söök, jook, toiduainete ostmine)
  • Suhtlemine kaupluses, pankis, bussi-ja rongijaamas
  • Telefonikõned

Grammatilised teemad:

  • Nimisõna mitmuse ja ainususe käänete vormid
  • Sihitise kääned
  • Tegusõna oleviku, lihtminevik, täisminevik, nud-kesksõna
  • Enam kasutatavad -tta/-ttä verbid (minua janottaa, harmittaa, väsyttää)
  • Umbisikuline tegumood
  • Ma-infinitiiv ja selle käänded
  • Rektsioon
  • Käskiv ja tingiv kõneviis
  • Põhi – ja järgarvsõna käändelised vormid
  • Omadussõna võrdlusastmed
  • Asesõnad (umbmäärased asesõnad joku, jokin, kukaan). Asesõnade käänamine.
  • Ees- ja tagasõnad
  • Määrsõnad (pari, muutama, ulos, ulkona, ulkoa, paljon, vähän jne) ja nende kasutamine koos õigete käänetega
  • Sidesõnad (kun, jos, kuin ja nende erinev kasutamine).
  • Ühendsidesõnad (sekä … että jne) ning ees- ja tagasõnad (jälkeen jne).
  • Ajaväljendid (tänä aamuna, viime vuonna jne)
  • Keerulisemad lausekonstruktsioonid küsimussõnadega (miksi? …. koska).

10. Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine, meedia- ja autentsete audiovisuaalsete materjalide kasutamine (nt uudised, lühifilmid); loovtööde kirjutamine (nt sõnumid, postkaardid, isiklikud kirjad, kuulutused, lühiülevaated);

11. Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendmiseks

12. Õppematerjalide loend:

  • Kenttälä, M. 2002. Kieli käyttöön: suomen kielen jatko-oppikirja. Helsinki: Yliopistopaino
  • Sark, K.2009. Hyvä-parempi-paras:soomekeele õppekomplekt algajaile (raamat ja 2 CD) Tallinn: Iduleht
  • Lisamaterjalid internetist

13. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt üheksakümnes (90) kontakttunnis. Lisaks tuleb sooritada lõputest (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod Hindamiskriteeriumid
Suuline vestlus
  • õppija räägib lihtsamate lausetega kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele
  • õppija vastab arusaadavalt vestluse käigus esitatud küsimustele
  • õppija räägib kaasa igapäevateemadel

14. Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.

Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

15. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Soome keele kui teise keele õpetaja või soome filoloogi haridus bakalaureusetasemel.

16. Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min