Juhiabi (Erialase taseme tõstmise koolitus)

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

 

Õppekava nimetus:

Juhiabi (Erialase taseme tõstmise koolitus)

 

Õppekavarühm:

Sekretäri- ja ametnikutöö

 

Õppe kogumaht:

94 akadeemilist tundi, millest on 70 ak tundi kontaktõpet ja 24 ak tundi iseseisvat tööd.

 

 Õppekava koostamise alus:

Kutsestandard: Juhiabi, tase 6  (Äriteeninduse ja Muu Äritegevuse Kutsenõukogu, kehtib alates 10.05.2017)

 

Sihtgrupp:

Sekretärid ja juhiabid, kes on huvitatud oma erialase taseme tõstmisest.

 

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on juhiabina töötamiseks vajalike teadmiste, oskuste ja hoiakute omandamine, mis võimaldab töötada juhiabina ning täiendada end erialaselt ja osaleda elukestvas õppes.

 

Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija

  • omandab ettevõtluse aluseid;
  • järgib oma igapäevases töös organisatsioonikultuuri;
  • suhtleb korrektselt sise- ja välisklientidega, juhindudes sekretäri/juhiabi eetikakoodeksist ja organisatsioonis kehtestatud korrast;
  • osaleb erinevate projektide kavandamisel ja läbiviimisel;
  • valmistab ette koosolekuid ja kohtumisi;
  • osaleb tööjõu tööle võtmises, aidates koostada selleks vajalikke dokumente.

 

Õppesisu

Ettevõtte tegevuse alused

  • Ettevõtlus väikeettevõttes: Eesti Vabariigi seadusandlikud alused
  • Raamatupidamise dokumentide ringluse ja maksustamise alused
  • Ettevõtte tegevuse peamised näitajad

Firma sise- ja välissuhtlus

  • Tulemusliku suhtlemise võtted
  • Kohtumiste ja ametialaste läbirääkimiste korraldamine
  • Ühiskondlike sidemete teostamine
  • Sisemised kommunikatsioonid kui eesmärkide saavutamise võtted
  • Klientidega töötamise automatiseerimise võimalused
  • Kommunikatsioonide loomise ja toetamise võtted
  • Tagasiside ja selle roll juhtimiskommunikatsioonides
  • Konstruktiivse koostöö põhimõtted: äri, ärisuhete ja isiksuse tervislikkuse säilitamine ning arendamine
  • Töötajate tüüpide iseärasused ja koostöö võtted
  • Isikliku töökuse säilitamine

Tööõiguse alused

  • Töösuhete vormistamise seadusandlikud vormid
  • Tööandja ja töötaja põhiõigused ja -kohustused
  • Tööaeg sh ületunnitöö ja selle piirangud, lühendatud tööaeg

Projektijuhtimine

  • Projektijuhtimise alused
  • Projekti planeerimine: võrkgraafik ja vastutuse matriks
  • Projekti eelarve koostamine
  • Projektitöö koordineerimine
  • Projekti lõpetamine
  • Projetijuhtimise automatiseeritud süsteemid

 

Õppemeetodid:

Rollimängud, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, loeng

 

Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendmiseks.

 

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

 

Õppematerjalide loend:

  • Kõrven, T-R. Asjaajamine. 2005. Tallinn: Tallinna Majanduskool
  • Kõrven, T-R. Dokumendihaldus. 2006. Tallinn: Külim
  • Ilves, L. Ametikirjad ja bürooetikett. 2003. Tallinn: Kirjastus Kentaur
  • Tamberg, A. Asjaajamine ja arhiivindus. I, II osa. 2002. Tallinn: Sekretar.ee
  • Informatsioon ja dokumentatsioon. Dokumendihaldus. Osa 1, Üldnõuded. 2004. Tallinn: Eesti Standardikeskus

 

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt viiekümne kahes (52) kontakttunnis. Lisaks tuleb sooritada lõputest suuline vestlus positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Test (suuline)

Õppija …

  • omandab ettevõtluse aluseid;
  • suhtleb korrektselt sise- ja välisklientidega;
  • osaleb erinevate projektide kavandamisel ja läbiviimisel;
  • osaleb tööjõu tööle võtmises, aidates koostada selleks vajalikke dokumente.

.

 

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

 

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kes omab sekretritöö alast haridust või/ja vastav töökogemus.

 

Õppekava kinnitamise aeg:

25.02.2021

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min