Tugiisiku koolitus

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Tugiisiku koolitus

Õppekavarühm:
Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine

Õppekava koostamise alus

Kutsestandard: Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4

Õppe kogumaht:

280 ak tundi (160 ak tundi auditoorset õppetööd, sh 16 ak tundi esmaabiandja väljaõpet, 80 ak tundi praktikat ja 40 ak tundi iseseisvat tööd)

Sihtrühm:
Inimesed, kes soovivad saada teadmisi ja oskusi abivajadustega lapse ning täiskasvanu hooldamise valdkonnas.

Õppe eesmärk:
Koolitus annab teadmised ja oskused selleks, et töötada tugiisikuna ja aidata inimesi, kes vajavad kõrvalabi sotsiaalsete, majanduslike, psühholoogiliste või tervislike probleemide tõttu.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • mõistab tugiisiku töö sisu, tema rolli, kohustusi ja õigusi;
  • arendab kliendi sotsiaalseid oskuseid;
  • oskab kasutada saadud psühholoogialaseid teadmisi;
  • toetab ja arendab kliendi tegevusvõimet;
  • juhendab klienti igapäevaelu toimingutes;
  • oskab efektiivset koostööd klientide ja nende lähedastega;
  • oskab anda esmaabi

Õppesisu

SOTSIAALPOLIITIKA

  • Tugiisiku töö alused
  • Tugiisiku koht sotsiaalhoolekandes, pädevus ja vastustus
  • Tugiisiku isiksulised jooned
  • Seadusandlus ja õigused ning kohustused tugiisiku töös
  • Eetilised aspektid tugiisiku töös
  • Isikuandmete kaitse

TÖÖ ERIVAJADUSTEGA INIMESTEGA

  • Teenuste osutamine tugiisiku töös. Levinumad teenused.
  • Füüsilised ja psüühilised puudused
  • Puudega isku taotluste täitmise alused

ERIPEDAGOOGIKA JA PSÜHHOLOOGIA ALUSED

  • Arengupsühholoogia. Lapsepõlv ja noorus. Täiskasvanuiga. Vanadus ja surm.
  • Levinumad psühholoogilised probleemid inimese elu erinevatel perioodidel
  • Erivajadustega inimestega suhtlemine eriolukordades
  • Reageerimine käitumisprobleemidel
  • Probleemse käitumise põhjused, tagajärjed ja prognoosid

KOOSTÖÖ KLIENTIDE JA NENDE LÄHEDASTEGA

  • Suhtlemisoskused tugiisiku töös
  • Teenuste osutamise etapid
  • Tugiisiku isiksuse roll tema töös (väärtused, tõekspidamised jt)
  • Individuaalne töö, meeskonnatöö, võrgustiku töö
  • Väärkohtlemine sugulaste vahel
  • Kontakti loomine, intervjueerimine, aktiivne kuulamine, tagasiside
  • Kuulaja motiveerimine koostööks
  • Konfliktsituatsioonid
  • Koostöö manipuleeriva või vastupanu osutava kliendiga
  • Vägivald ja agressiivse käitumise tüübid
  • Vägivalla ennetamise võimalused
  • Tugiisiku töö väärkoheldud inimestega

ESMAABIANDJA VÄLJAÕPE

  • lapse eluliste näitajate normid (nt pulss, hingamissagedus jm);
  • erinevad elu ja tervist ohustavad haigushood, õnnetusjuhtumid (nt uppumine, elektrilöök jm) ja traumad (luumurd, verejooks jm);
  • elustamise ABC;
  • esmaabivõtted ja –vahendid.

Õppemeetodid:
Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:
Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt saja kahekümnes (120) kontakttunnis, praktika sooritamine, esmaabiandja väljaõppe koolitusel osalemine ja juhtimisanalüüsi koostamine.

Hindamismeetod:

Juhtumianalüüs (koostamine ja kaitsmine)

Hindamiskriteerium:

Õppija oskab lahendada juhtumi, kasutades kursuse raames saadud teadmisi ja oskusi.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridus ja töökogemust.

Õppekava kinnitamise aeg:
23.02.2021

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min