Täiskasvanute koolitaja (andragoogi) koolitus

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Täiskasvanute koolitaja (andragoogi) koolitus

Õppekavarühm:
Kasvatusteadused

Õppekava koostamise alus:

  • Täiskasvanute koolitaja, tase 5
  • Täiskasvanute koolitaja, tase 6

Õppe kogumaht:
180 ak tundi, millest on 110 ak tundi auditoorset tööd ja 70 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

  • igat tüüpi haridusasutuste juhid ja õpetajad, kelle tegevus on seotud täiskasvanuharidusega;
  • personaliosakonna, haridus- või arendusosakonna juhid ja töötajad, kes korraldavad või viivad ettevõttes läbi koolitusi;
  • erinevas vormis koolitusi pakkuvad spetsialistid (seminaride, töötubade, ümarlaudade, õppe sessioone);
  • erinevatele täiskasvanute sihtrühmadele suunatud koolitusprogrammide juhid;
  • äritreenerid ning äri-coachid;
  • täiskasvanutele mõeldud huvitegevuse juhendajad (uute hobide õppimine, kasulike harjumuste omandamine jms.)

Õppe eesmärk:

Õpetajate ametipädevuste kvaliteetne muutumine ning areng, mis on vajalik täiskasvanuhariduse valdkonna erialaste probleemide lahendamiseks.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • omandab täiskasvanud õppijate õppe korraldamise aluseid;
  • oskab õpetada täiskasvanud õppijaid, arvestades nende individuaalseid ja vanuselisi iseärasusi;
  • oskab rakendada täiskasvanute õppijate koolitamise kaasaegseid tehnoloogiaid õppe-eesmärkide saavutamiseks;
  • koostab ja kaitseb ennese kui andragoogi eneseanalüüsi;
  • saab võimalusi enesetäiendamiseks.

Õppesisu

ANDRAGOOGIKA OLEMUS, MÕISTED JA PÕHIMÕTTED

  • Täiskasvanute õpe elukestva õppe süsteemis.
  • Täiskasvanu kui õpisubjekt. Andragoogika olemus ning roll.
  • Täiskasvanute õpetaja kutsestandard Eestis.
  • Täiskasvanute koolituse seadus.
  • Täiskasvanute õpetaja eetika.
  • Täiskasvanute koolitaja pädevused.

TÄISKASVANUHARIDUSE KONTSEPTSIOONID JA TEHNOLOOGIAD

  • Täiskasvanuhariduse arengu teooria ning praktika ajalooline tagasivaade.
  • Vanuseline periodiseerimine täiskasvanute tööalase ning isikliku kohanemise probleemide lahendamisel.
  • Аndragoogika ja akmeoloogia. Meisterliku tegevuse suutlikkuse probleem
  • Kohanenud täiskasvanuhariduse süsteemid.

HARIDUSLIK DISAIN

  • Andragoogika õppe käsitlused.
  • Täiskasvanuõppe protsessikaart. Disain läbi õpimudelite.
  • Õppimise kujundamine läbi õppija kogemuse.
  • Õppemeetodite klassifikatsioon, vormi ning vahendite valiku põhimõtted.
  • Elektroonilise ja mobiilse hariduse tehnoloogiad.
  • Моodulõpe kui täiskasvanuhariduse tehnoloogia.

ÕPPEPROTSESSI ETTEVALMISTAMINE

  • Õpilasrühma õpivajaduste väljaselgitamine.
  • Õppekava koostamine ja koolituste/kursuste planeerimine.
  • Õppematerjalide ning vahendite kohandamine täiskasvanuõppes.
  • Õpitulemuste saavutamise hindamine ja analüüs.
  • Õpikeskkonna kujundamine. Hariduskeskkonna modelleerimise meetodid.

HARIDUSPROTSESSI LÄBIVIIMINE

  • Juhtiva õppeprotsessi rolli teadlik valik.
  • Aktiivõppemeetodite kasutamine.
  • Dialoog õppetöös. Tagasiside õpilasele õppeprotsessis.
  • Rühmatöö eripära õpilastega töötamisel.
  • Rühma dünaamika. Rühma arenguprotsessid ning nende juhtimine.
  • Töötamine raskete koolitusel osalejatega.
  • Õpilaste arengu ja motiveerimise toetamine.

ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG

  • Täiskasvanute koolitaja pädevused.
  • Refleksiivse mõtlemise arendamine. Peegeldustasemed.
  • Enda tegevuse hindamine õppeprotsessis.
  • Motivatsioon ja eneseareng täiskasvanute õpetajana.
  • Kõnekunst ning avalik esinemine.
  • Professionaalse läbipõlemise ennetamine.
  • Supervisioon täiskasvanutega tundide läbiviimisel.

ENESEANALÜÜSI KOOSTAMINE 5. VÕI 6. TASEME KUTSEEKSAMIKS

  • Täiskasvanute õpetaja universaalsete pädevuste analüüs ja kirjeldamine.
  • Andragoogi eneseanalüüsi ettevalmistus.
  • E-portfoolio loomine.
  • Materjali paigutamine elektroonilisse keskkonda.

Õppemeetodid:

Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

  • Змеёв С.И. Андрагогика. Основы теории, истории и технологии обучения взрослых. – М., 2007
  • Бланшар К. Лидерство: к вершинам успеха. – М., 2008
  • Мандель Б. Р. Андрагогика: история и современность, теория и практика. – М., Берлин, 2017
  • Громкова М.Т. Андрагогика: теория и практика образования взрослых. – М., 2012
  • Основы андрагогики. Под ред. И. А. Колесниковой. -- М. ,2007
  • Рабочая книга андрагога / Под ред. С.Г. Вершловского. - СПб., 1998
  • Теслинов А.Г., Протасова И.А. Образование по-взрослому. Дух андрагогики. – М., 2020
  • Теслинов А.Г., Безлепкин В.В., Петров В.Л., Щенников С.А. Обоснование российской концепции непрерывного образования взрослых. – М., 2014.
  • Пигров К.С., Секацкий А.К. Бытие и возраст. Монография в диалогах. – СПб, 2017
  • Malcolm S. Knowles, The Adult Learner. – 1984
  • Grow, Gerald O. Teaching Learners to be Self-Directed. - Adult Education Quarterly, 1991, 41
  • Stewart Hase, Chris Kenyon. From Andragogy to Heutagogy. - 2001
  • Anderson L. & Krathwohl D. A. Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational. – 2001
  • Вачков И. Основы технологии группового тренинга. Психотехники: Учеб. Пособие. – М.: Ось, 2000.
  • Бакли Р., Кэйпл Д. Теория и практика тренинга. – СПб.: Питер, 2002.
  • Дерябо С.Д., Ясвин В.А. Гроссмейстер общения. –М.: Смысл; СПб.: Питер, 2004
  • Кларин М. Корпоративный тренинг: от А до Я. – М., 2001.
  • Моносова А.Ж. Книга для бизнес-тренера: технологии и искусство. – СПб.: Речь, 2008.
  • Психогимнастика в тренинге. Под ред. Хрящевой Н.Ю. - СПб.: Речь, 2014.
  • Сидоренко Е.В. Технологии тренерской работы. Книги для бизнес-тренеров. – М.: Университет «Синергия», 2018
  • Сидоренко Е.В. Технология создания тренинга. – СПб.: Речь, 2007
  • Большаков В.Ю., Эволюционная теория поведения. – СПб, из-во СПбГУ, 2001
  • Наумов В. Проектирование корпоративного электронного курса. – Минск, 2012
  • Стак Э. Коучинг на предприятии. Станьте менеджером – тренером. – М., 2006
  • Трофимов В., Ломова И. Методология разработки модульных курсов // Новые знания. – 2000,№ 2
  • Eickmann, P., Kolb, A., & Kolb, D. A. Designing learning. - 2004
  • Gibbs G. Learning by Doing: A guide to teaching and learning methods. - 1988
  • Kirkpatrick, D. L. Evaluating training programs: the four levels. - San Francisco, 1998
  • Hallie Preskill, Darlene F. Russ-Eft. Building Evaluation Capacity: 72 Activities for Teaching and Training. – 2004
  • Ülo Voolglaid „Напутствие гражданину“, Tallinn 2019
  • Закон об обучении взрослых. Вступил в силу 12 01.09.2019 г
  • Закон о защите авторских прав
  • Закон о защите личных данных
  • Кодекс профессиональной этики преподавателя взрослых

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kaheksakümne kahes (82) kontakttunnis. Lisaks tuleb iseseisvalt täita eneseanalüüsi vorm, välja töötada ja esitada oma koolitusprogramm ning läbida supervisioon.

Hindamismeetod:

Eneseanalüüs, õppekava, supervision.

Hindamiskriteerium:

  • Praktilised ülesanded eneseanalüüsi kirjutamiseks
  • Koolitusprogramm, mis on koostatud vastavuses standardile
  • Oma koolituskursuse õppetunni läbiviimine täiskasvanud auditooriumile ning tagasiside edastamine.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastav haridus ja töökogemus.

Õppekava kinnitamise aeg:

04.04.2021

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min