Perepsühholoogia ja -nõustamise alused süsteemse fenomenoloogilise lähenemise raames

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Perepsühholoogia ja -nõustamise alused süsteemse fenomenoloogilise lähenemise raames

Õppekavarühm:

Psühholoogia

Õppe kogumaht:

Programmi kogukestus on 232 akadeemilist tundi.

  • Seitse kahepäevast seminari (14 päeva, 8 akadeemilist tundi päevas, 112 akadeemilist tundi) teooria, meetodi, tehnikate õpetamiseks treeneri juhendamisel.
  • 112 akadeemilist töötundi praktikarühmades süsteemsete paigutuste treeneri juhendamisel, et harjutada tehnikaid ja töötada klientidena oma pere vajaduste ja teemadega (kahepäevased rühmad 8 tundi päevas).
  • 8 akadeemilist tundi lõppsupervisiooni grupis juhendaja järelevalve all kliendiga iseseisva töö tegemiseks ja spetsialisti töös "pimeala" tuvastamiseks.

 

Sihtgrupp:

See programm on mõeldud psühholoogidele, psühhoterapeutidele, nõustajatele, sotsiaaltöötajatele, pedagoogidele, kasvatajatele, tugiisikutele, vastastikuse toetamise konsultantidele ja teistele inimestega töötavatele spetsialistidele.

Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija:

  • uurib süsteemse fenomenoloogilise perenõustamise teooriat, meetodit ja tehnikaid;
  • õpib looma kliendiga terapeutilist (nõustamise) kontakti ja selgitama kliendi soovi; nägema ja  austama kliendi , tema süsteemide, ressursside ja muutmisvõimaluste piire;
  • õpib eristama oma suhtumist ja maailmavaadet kliendi suhtumisest ja maailmavaatest;
  • õpib ära tundma isiklikke ja süsteemseid dünaamikaid, mis avalduvad kliendiga töötamisel, ja selgitama neid kliendile;
  • õpib  keskenduma kliendi probleemi lahendamisele.

Õppesisu

PEREPSÜHHOLOOGIA ALUSED

  • Perekond ja seadused, mille järgi ta elab
  • Ühtsus (õigus kuuluda peresüsteemi)
  • Hierarhia peresüsteemis
  • Kiindumused peresüsteemis
  • Tasakaal „andmine - võtmine” suhetes
  • Milleni viib perekonna funktsioneerimise seaduste rikkumine: konfliktid, tülid, solvangud,lahutused

LAPSE MAAILM

  • Laps vanemate perekonnas
  • Kiindumus ja armastus
  • Kiindumuse rikkumise tagajärjed

LAPS JA PEREKOND, MILLEST TA TULEB

  • Vanemate saatus ja elustsenaariumid: keda ja mida laps järgib?
  • Seksuaalse identiteedi kujunemine
  • Vanematest eraldamine ja iseseisva elu algus

EDUKAD SUHTED PAARIS

  • Paari püsivate ja edukate suhete põhitingimused
  • Lapsed paaris
  • Lahutus ja selle tagajärjed
  • Kuidas minimeerida lahutuse negatiivseid tagajärgi
  • Uue pere loomine: kuidas mitte korrata vigu ja muuta negatiivsed kogemused positiivseteks teadmisteks

SUGUKONNA SÜSTEEMID JA SUGUKONNA RESSURSID

  • Klanni õitsengu tingimused
  • Sugukonna mälu, sugukonna stsenaariumid ja koormused
  • ressursside ülekandmine vanematelt noorematele
  • Põimingud sugukonna süsteemis
  • Perekonnast välja heidetud liikmed

TRAUMOTERAAPIA. VIGASTUSTE TERAAPIA JA KIINDUMUSTE HÄIRED

  • Erinevat tüüpi vigastustega tegelemine
  • Lapsepõlve vigastused
  • Kiindumuse vigastused
  • Kaotamise traumad
  • Traumajärgsed stressihäired

PSÜHHOSOMAATIKA

  • Psühhosomaatilised häired
  • Psühhosomaatiliste haiguste põhjused
  • Sümptomi seos peresüsteemi häiretega
  • Mida sümptom näitab ja kuidas seda parandada: tee sümptomist terviseni

LÕPPJÄRELEVALVE

Õppemeetodid:

Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö,

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks toimub õppetöö Zoom’is.

Iseseisev töö:

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

  • Koolitaja poolt koostatud õppematerjalid

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on supervisiooni teostamine vastavalt õppejõu nõudmistele.

Hindamismeetod

Lõpusupervisioon

Hindamiskriteeriumid

Õppija läbib supervisiooni ja täidab kõik vajalikud ülesanded.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

ANŽELIKA LENSMENT, filosoofiadoktor (Ph.D.), psühholoogiamagister (magistrikraad), süsteemne perepsühhoterapeut, Nõustamise ja Süsteemsete lahenduste Instituudi (ICSS) sertifitseeritud õpetaja-paigutaja.

Õppekava kinnitamise aeg:

01.06.2021

reaalsus

opeastustele

LK Eterna