Eripedagoogika (I osa)

Eterna Koolituskeskus OÜ on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Tutvu koolituskaardiga siin.

Kursuse kohta

Koolituse eesmärk:

Aidata õpetajal märgata ja analüüsida selliseid erinevusi õpilase arengus, mis võuavad individuaalset õppekava; tutvuda mäningate pedagoogiliste võtetega, mis on vajalikud inklüsiivkoolis; anda seadusandlusest ülevaade töötamaks erivajadustega lastega; õpetada käsumeetodil lähenemist pedagoogilises praktikas.

Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab töötada erivajadustega lastega;
  • püstitab õpieesmärgid, arendab ja toetab lapsi nende eesmärkide saavutamisel;

Õppesisu

Erivajadustega laste õppe- ja kasvatustöö põhimõtted

  • Erivajadustega laste toetamise korraldus.
  • Erivajadustega laste vastuvõtmise alused ja kord õppeasutuses.
  • Kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lastega inklusiivne töö
  • Erivajadustega laste määratlemise põhimõtted.
  • Arengupsühholoogia ülevaade. Individuaalsed iseärasused ja nende arvestamine õppetöös.
  • Erivajadustega laste arengu jälgimine.
  • Individuaalse arengu jälgimise kaardid.

Erivajadustega laste arengu toetamine

  • Kes on kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lapsed tänapäeval?
  • Käitumislikud arengu häired (laste agressioon, erinevad sündroomid ja nende ületamine, hüperaktiivsuse sündroom jt).
  • Erivajadustega laste tunnetuse, tähelepanu, mälu ja mõtlemisprotsesside iseärasused.
  • Intellekti arengu häired ja vaimne taandareng.
  • Autism (mõiste ja diagnoos). Õppeasutuse võimalused.
  • Lapse arengu iseloomustuse kirjeldamine õpetaja poolt.

Pedagoogide meeskonnatöö roll erivajadustega laste toetamisel ja õpetamisel

  • Töökorralduse alused erivajadustega lastele teenuste osutamisel
  • Pedagoogide ja vanemate koostöö erivajadustega laste õpetamisel.
  • Vanemate psühholoogiline toetamine, töö erivajadustega laste vanematega.
  • Erivajadustega laste toetamine ja neile teenuste osutamine.
  • Meeskonnatöö roll erivajadustega laste toetamisel ja õpetamisel

Õppekava

Pedagoogid: J. Ditjatkina, А. Lensment,

Koolituse kogumaht: 160 ak. tundi (100 ak. tundi auditoorset tööd ja 60 ak. tundi iseseisvat tööd)

Õppekeel: vene

Ajakava