Modelleerimine 3D Max'is

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Modelleerimine 3D Max'is

Õppekavarühm:

Arvutikasutus 

Õppe kogumaht:

90 ak tundi, millest 60 ak tundi on auditoorset tööd ja 30 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

Isikud, kes soovivad saada ülevaate 3D Studio MAX programmis töötamisest.

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on 3D Studio MAX programmis töötamiseks vajalike oskuste ja teadmiste omandamine selleks, et luua kolmemõõtmelist graafikat. Saadud teadmised ja oskused võimaldavad õppijal ennast täiendada ja elukestvas õppes osaleda.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab kasutada programmi põhilisi võimalusi;
  • suudab rakendada animatsiooni ja modelleerimise funktsioone.

Õppesisu:

SISSEJUHATUS

  • 3D Max Studio ja selle praktiline eesmärk.
  • Üldteave, tehniline teave.
  • 3D Max Studio liideseseade.
  • Objektide loomise 3D Max Studio põhitõed, nende parameetrite ja teisenduste seadmine.
  • Stseenide loomine lihtsatest objektidest.
  • Objektide nimed rakenduses 3D Max Studio.

LIHTNE MODELLEERIMINE MODIFIKAATORITE JA SPLAINIDE ABIL

  • Esimesed objekti modifikaatorid, modifitseerimisvõrk.
  • Spline elemendid, splainide loomine ja muutmine.
  • Pööratud objektid, splainide muutus erinevatel 3D-tasanditel.
  • Pööramise ja väljapressimise modifikaatorid.

HULKNURGAD JA HULKNURKSED OBJEKTID NING NENDE OMADUSED

  • Lihtsate objektide teisendamine hulknurkseteks objektideks.
  • Hulknurksete objektide omadused ja muutused.
  • Modelleerimise esimesed sammud.
  • Konkreetsete ülesannete lahendamine hulknurkade abil.

3D MAXI ABIL MODELLEERIMISE ESIMESED SAMMUD

  • Interjööri esemete loomine.
  • Toakarbi loomise viisid.
  • Sisemodelleerimise algus.
  • Ruumi virtuaalse kasti teisendamine, võttes arvesse reaalse keskkonna parameetreid.

INTERJÖÖR JA SELLE OMADUSED

  • Seinte, põrandate ja lagede modelleerimine.
  • Ruumi täitmine mööbli ja muude sisustusesemetega.
  • Lõplik sisekujundus.

TEKSTUURI KAARDISTAMINE

  • Sissejuhatus maailma võimsaimasse renderdamismootorisse - Vray.
  • Vray mooduli põhiseaded.
  • Materjalide (tekstuuride) määramine pindadele.
  • Materjalide (tekstuuride) omaduste muutmine ja nende kohandamine tegeliku keskkonnaga.

REALISTLIKU KUVANDI LOOMISE PÕHITÕED

  • Materjalide ülekatetega töötamine
  • Modifier - seina paigutuse loomiseks
  • Photoshopi kasutamine mudeli tekstuuride realismi suurendamiseks

VISUALISEERIMINE - PÕHISEADED JA MÕISTED

  • Realistliku valgustuse loomine, valgusallikate paigutamine.
  • Kaamerate paigaldamine.
  • Kaamerate ja valgusallikate omadused.
  • Vray seaded realistliku pildi jaoks.

MODELLEERIMISE VÄLIMUS JA OMADUSED

  • Funktsioonid välisilme renderdamisel.
  • Muru loomise viisid.
  • Meetodid veepindade loomiseks.

ANIMATSIOON

  • Animatsiooni alused, videosüsteemide kontseptsioon, kaadrid, ajastus. Animatsiooni tüübid. Animatsiooni seaded rakenduses 3DsMax.
  • Animatsiooniklahvide mõiste, nende seadistamine. Animatsioonikõverad ja nende redigeerimine.
  • Stseeni objektide animatsioon võtmete abil.
  • Kontrolleri animatsioon. Animatsioon radade abil.

RUUMI DEFORMEERIJAD JA ANIMATSIOON

  • Deformeerijate tüübid, seadistused, animatsioon.

DÜNAAMIKA

  • Osakeste süsteemid. Kasutusala. Tüübid. Loomine, seaded.
  • Abisüsteemid. Deflektorid. Atmosfääri jõud.
  • Dünaamilised modelleerimissüsteemid. Riide modifitseerija.
  • Ülevaade reaktori süsteemist.

KARAKTERIANIMATSIOONI ALUSED

  • Luude süsteemi loomine. Seaded, muutmine.
  • Luu-võrgusilma sidumine, naha modifitseerija.
  • Märgistuudio ülevaade.

Õppemeetodid:

Juhitud diskussioon, probleemõpe, grupitöö, loeng

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Õppematerjalide loend:

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt neljakümne viies (45) kontakttunnis. Lisaks tuleb luua oma koduleht vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod. Hindamiskriteerium.
Majapidamistarvete modelleerimine

Õppija oskab …

  • kasutada sise- ja väliskujunduse ning ka teisi funktsioone
  • kasutada oma materjale ja erinevaid modifikaatoreid
  • luua fotorealistliku pildi ja mitut tüüpi animatsiooni

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kellel on infotehnoloogia erialane haridus.

Õppekava kinnitamise aeg:

21.03.2022

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min