Eripedagoogika (II osa)

Eterna Koolituskeskus OÜ on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Tutvu koolituskaardiga siin.

Kursuse kohta

Koolituse eesmärk:

Õpetada pedagoogile eneseanalüüsi ja enesearendamist; pöörata tähelepanu inimressursi taastamisele ja hoidmisele õppeprotsessis; näidata võimalusi edukaks tööks õpilaste arengus isegi väga rasketes situatsioonides;

anda orientiire meeskonna moodustamiseks igas erivajadustega laste õppeasutuses.

Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab kasutada oma inimlikke ning kutseressursse;
  • kasutab lapse arengu huvides kooli ressursse ning samuti erinevate spetsialistide ja asutuste võimalusi.

Õppesisu

  1. Eripedagoogi isiklikud omadused:

1.1. Isiklikud iseärasused, mis soodustavad ja takistavad HEV-lastega töötamist.
1.2. Käitumisprogrammid, pedagoogilised stereotüübid – eripedagoogi „repertuaar“.
1.3. Pedagoogi adaptatsioon ja ressursside otsimine.
1.4. HEV-lastega töötavate pedagoogide testimine, nõustamine ja supervisioon.
1.5. Meeskonnatöö oskused.
1.6. Vanematega koostöö. Pedagoogi ja vanema vahelise koostöö eripära, pedagoogi mõju võimalused ja piirid.

  1. Adaptatsiooni probleemid:

2.1. Inimese adaptatsioonilised ressurssid.
2.2. Õppija adaptatsioon õppimistingimustega.
2.3. Pedagoogi adaptatsioon õppija iseärasustega.
2.4. Kooli kui organisatsiooni adaptatsioonilised ressurssid.

  1. Eesmärkide püstitamine HEV-lastega töös:

3.1. Pedagoogi roll õppe-eesmärkide püstitamisel.
3.2. Lähema arengu ala kui õppe-eesmärk.
3.3. Koolis õppimine on lapse sotsialiseerumise osa.
3.4. Koostöö õppeprotsesis, eesmärkide sarnasused ja erinevused (sõltuvalt iga õppija iseärasustest)

  1. Pedagoogilised oskused ja pädevused:

4.1. Lapse arengut toetavate õppetingimuste loomine
4.2. Mitteverbaalne kommunikatsioon (praktilise kasutamise võimalused ja piirangud)
4.3. Õppeteraapiad: liivateraapia, saviteraapia, neurograafika
4.4. HEV-laste hindamine, praktilised näited.

Õppekava

Koolituse sisu

Koolitajad: А.Lensment, J. Ditjatkina, J. Tihhonova, E. Morozova

Koolituse kogumaht: 160 akad. tundi (110 akad. tundi auditoorset tööd ja 50 akad. tundi iseseisvat tööd)

Ajakava