Eripedagoogika

Koolituse eesmärk:

Aidata õpetajal märgata ja analüüsida selliseid erinevusi õpilase arengus, mis nõuavad individuaalset õppekava; tutvuda mõningate pedagoogiliste võtetega, mis on vajalikud inklüsiivkoolis; anda seadusandlusest ülevaade töötamaks erivajadustega lastega; õpetada käsumeetodil lähenemist pedagoogilises praktikas; õpetada pedagoogile eneseanalüüsi ja enesearendamist; näidata võimalusi edukaks tööks õpilaste arengus isegi väga rasketes situatsioonides.

Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab töötada erivajadustega lastega;
  • püstitab õpieesmärgid, arendab ja toetab lapsi nende eesmärkide saavutamisel;
  • oskab kasutada oma inimlikke ning kutseressursse;
  • kasutab lapse arengu huvides kooli ressursse ning samuti erinevate spetsialistide ja asutuste võimalusi.

Õppesisu:

Erivajadustega laste õppe- ja kasvatustöö põhimõtted

  • Erivajadustega laste toetamise korraldus.
  • Erivajadustega laste vastuvõtmise alused ja kord õppeasutuses.
  • Kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lastega inklusiivne töö
  • Erivajadustega laste määratlemise põhimõtted.
  • Arengupsühholoogia ülevaade. Individuaalsed iseärasused ja nende arvestamine õppetöös.
  • Erivajadustega laste arengu jälgimine.
  • Individuaalse arengu jälgimise kaardid.

Erivajadustega laste arengu toetamine

  • Kes on kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lapsed tänapäeval?
  • Käitumislikud arengu häired (laste agressioon, erinevad sündroomid ja nende ületamine, hüperaktiivsuse sündroom jt).
  • Erivajadustega laste tunnetuse, tähelepanu, mälu ja mõtlemisprotsesside iseärasused.
  • Intellekti arengu häired ja vaimne taandareng.
  • Autism (mõiste ja diagnoos). Õppeasutuse võimalused.
  • Lapse arengu iseloomustuse kirjeldamine õpetaja poolt.

Pedagoogide meeskonnatöö roll erivajadustega laste toetamisel ja õpetamisel

  • Töökorralduse alused erivajadustega lastele teenuste osutamisel
  • Pedagoogide ja vanemate koostöö erivajadustega laste õpetamisel.
  • Vanemate psühholoogiline toetamine, töö erivajadustega laste vanematega.
  • Erivajadustega laste toetamine ja neile teenuste osutamine.
  • Meeskonnatöö roll erivajadustega laste toetamisel ja õpetamisel

Eripedagoogi isiklikud omadused

  • Isiklikud iseärasused, mis soodustavad ja takistavad HEV-lastega töötamist.
  • Käitumisprogrammid, pedagoogilised stereotüübid – eripedagoogi „repertuaar“.
  • Pedagoogi adaptatsioon ja ressursside otsimine.
  • HEV-lastega töötavate pedagoogide testimine, nõustamine ja supervisioon.
  • Meeskonnatöö oskused.
  • Vanematega koostöö. Pedagoogi ja vanema vahelise koostöö eripära, pedagoogi mõju võimalused ja piirid.

Adaptatsiooni probleemid

  • Inimese adaptatsioonilised ressurssid.
  • Õppija adaptatsioon õppimistingimustega.
  • Pedagoogi adaptatsioon õppija iseärasustega.
  • Kooli kui organisatsiooni adaptatsioonilised ressurssid.

Eesmärkide püstitamine HEV-lastega töös

  • Pedagoogi roll õppe-eesmärkide püstitamisel.
  • Lähema arengu ala kui õppe-eesmärk.
  • Õppeasutuses õppimine on lapse sotsialiseerumise osa.
  • Koostöö õppeprotsesis, eesmärkide sarnasused ja erinevused

Pedagoogilised oskused ja pädevused

  • Lapse arengut toetavate õppetingimuste loomine
  • Mitteverbaalne kommunikatsioon (praktilise kasutamise võimalused ja piirangud)
  • Õppeteraapiad: liivateraapia, saviteraapia, neurograafika
  • HEV-laste hindamine, praktilised näited.

Koolitajad: А.Lensment, J. Ditjatkina, J. Tihhonova, M. Arhipova, E. Morozova

Koolituse kogumaht: 320 akad. tundi (210 akad. tundi auditoorset tööd ja 110 akad. tundi iseseisvat tööd)

Eripedagoogika kursus- see on eriline kursus. Siin ei ole teadmised ainult erivajadustega õpilastest ega nendega suhtlemisest, aga ka eneseteadvus ( ei ole vaja rääkida “Jah, ma ennast tean!”, Oh, ei vastan mina- te leiate nii palju uusi uksi, saladuslikke uksi!“) Õpetajate ning kursustel osalejate vaheline õhkkond oli austav, töine ja samal ajal ka väga südamlik, mis kutsus koostööle ning viljakale ametialasele suhtlusele.

Täname võimaluse eest vabal ajal vaadata veebiloenguid, mis ei ole vähem tähtis tihedas töögraafikus.
Sooviks väljendada suurt tänu kõikidele õppeprotsessi korraldajatele. Edu, õitsengut ning edaspidist arengut!" Natalja

Eterna Koolituskeskus OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Koolituskaardi tutvustust Te saate vaadata siit.

Töötajaõpi sinine

 

 

 

 

REGISTREERIMINE JA LISAINFORMATSIOON: +372 5819 0798 | See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Algus Lõpp Linn / Asukoht Kursuse nimi
13.05.24 27.08.24 Tallinn Eripedagoogika (II osa)
13.05.24 27.08.24 Jõhvi Eripedagoogika (II osa)
16.05.24 20.09.24 Tallinn Eripedagoogika (II osa)
16.05.24 20.09.24 Jõhvi Eripedagoogika (II osa)
09.09.24 20.12.24 Jõhvi Eripedagoogika eelkooliealistele õppeasutustele
09.09.24 20.12.24 Tallinn Eripedagoogika eelkooliealistele õppeasutustele
09.09.24 20.12.24 Jõhvi Eripedagoogika (I osa)
09.09.24 20.12.24 Tallinn Eripedagoogika (I osa)
09.09.24 30.05.25 Jõhvi Eripedagoogika. Täiskursus
09.09.24 30.05.25 Tallinn Eripedagoogika. Täiskursus
10.09.24 20.12.24 Jõhvi Eripedagoogika (I osa)
10.09.24 20.12.24 Tallinn Eripedagoogika (I osa)
07.01.25 30.05.25 Jõhvi Eripedagoogika (II osa)
07.01.25 30.05.25 Tallinn Eripedagoogika (II osa)